Onderzoek: Content creatie is essentieel voor social marketing
Het aanbieden van de juiste inhoud voor websites, internetwinkels en social media is cruciaal. Het ontwikkelingen van de juiste content zal de komende jaren alleen nog maar belangrijker worden. Content marketing vormt hierbij een belangrijk instrument om een winnende online strategie te implementeren. Uit recent onderzoek uitgevoerd door Gartner blijkt dat investeringen in content creatie en sociale marketing in het totaal 21% van het digitale (online) marketing budget zal bedragen in de Verenigde Staten.
Het onderzoek van Gartner suggereert tevens dat content creatie essentieel is voor het slagen van iedere social marketing. Immers, zonder een continue stroom van aansprekende en aantrekkelijke inhoud is een social marketing programma op voorhand gedoemd te mislukken, aldus Gartner. Deze cruciale content omvat onder meer:
- Teksten in blog posts;
- RSS feeds;
- Afbeeldingen, zoals:
- infographics;
- foto’s;
- tekeningen;
- cartoons;
- line art;
- Video’s;
- Presentaties;
- Podcasts;
- E-boeken;
- White papers;
- et cetera
Het doel van de online marketeer is om een autoriteit (‘gedachtenleider’) te worden voor het publiek, door middel van het creëren van inhoud met een helder geformuleerd standpunt en deze te publiceren naar sociale netwerken. Het onderzoek laat verder zien dat veel bedrijven het een uitdaging blijven vinden om zelfstandig een continue stroom van (originele) content te creëren. Het uitbesteden van content creatie en content marketing is voor die ondernemingen een uitstekende oplossing.
Aanbevelingen voor het succesvol toepassen van content marketing
Gartner doet deze ondernemingen een aantal aanbevelingen om content marketing verder te optimaliseren:
- Aanbeveling 1 voor content marketing: Breng een balans tussen de uitbestede content services en de intern gecreëerde expertise, door eigen expertise te ontwikkelen en gebruik te maken van externe specialisten om de productie verder op te schalen.
- Aanbeveling 2 voor content marketing: Ontwikkel een stijlgids (style guide) die het merk van de ondernemingen formeel beschrijft, met nadruk op de authentieke uitstraling van het merk (tone of voice) en de waarden die het merk uitstraalt. Hiermee wordt helder gemaakt hoe het merk kan worden ingezet in campagnes en worden bedrijfsbrede standaarden vastgelegd.
Uitbesteden van content marketing en social marketing
Het uitbesteden van content marketing is dus volgens Gartner een ideale oplossing om uw social marketing campagne te optimaliseren. Lowtone kan u helpen bij het creëren van uw op maat gemaakt content. Daarnaast wil Lowtone u graag helpen bij het starten of efficiënter en effectiever maken van uw social campagne. Lowtone biedt hiervoor diensten op het terrein van:
- Content creatie
- Social media
- Advies over online strategie, best practices en identificeren van kansen
- Analyse en monitoring
- Creatief ontwerp
- Campagnes en multi channel integratie en consistentie (regievoering)